Neem zelf de regie om je woning optimaal te presenteren voor een snellere verkoop.
JE HEBT HET ZELF IN DE HAND DAT DEZE OPVALT TUSSEN AL HET AANBOD OP VERKOOPKANALEN ZOALS FUNDA.
Je denkt waarschijnlijk: dat doet de makelaar toch wel? Nou dat valt nog te bezien. Sommige makelaars zeggen nog steeds: die woning verkoopt toch wel! Ze zijn gewend geraakt aan de krapte op de woningmarkt, waarbij woningen als broodjes verkopen. En als de woning onverhoopt niet snel genoeg verkoopt, verlagen ze de vraagprijs om jou snel zekerheid te bieden.
EEN PRIJSVERLAGING WERKT ALLEEN IN JOUW NADEEL
Een prijsverlaging zit jij niet op te wachten. Want als je je realiseert dat een prijsverlaging van € 10.000 voor een makelaar een fractie van het bedrag aan courtage scheelt. Dan snap je ook waarom zij daar makkelijker in staan. Feit is dat je je kunt afvragen of een verlaging van € 10.000 wel het gewenste effect zal hebben. Vaak gaat een prijsverlaging met veel grotere stappen, zo’n € 25.000 om echt een doelgroep met een lager budget te bereiken. Dus die prijsverlaging is voor jou die gedroomde keuken of een gloednieuwe badkamer in je nieuwe huis. Of misschien die uitbouw of dakkapel die je dan meteen kunt laten plaatsen. Zo makkelijk stapt een makelaar daar eigenlijk overheen als hij voorstelt een prijsverlaging te doen. Maar misschien is dit de enige knop waaraan de makelaar denkt te kunnen draaien…
Moet je dan helemaal geen makelaar in de arm nemen? Nee, zeker niet.
EVEN TERUG NAAR DE WONINGEN DIE OGENSCHIJNLIJK ALS VANZELF VERKOPEN. DIT WIL NIET ZEGGEN DAT JIJ ALS VERKOPER DAN HELEMAAL NIETS HOEFT DE DOEN OM JE WONING AAN DE MAN, OF VROUW, TE BRENGEN.
De prijzen blijven maar stijgen, die rijzen inmiddels de pan uit. Zo moeten kopers diep in de buidel tasten om een woning te kopen. Vaak met het nemen van de hoogste hypotheek en inleg van al het spaargeld. Dit alles, met het doel dat een woning voor hen bereikbaar wordt.
Kritische kopers denken goed na aan welke woning zij al hun geld zullen besteden
ZIJ KIEZEN LIEVER VOOR EEN WONING DIE IN HUN OGEN HELEMAAL AF IS EN WAAR ZE ZO IN KUNNEN.
En geef ze eens ongelijk! Als al je zuurverdiende centen eraan moeten geloven, dan mag je toch kritisch zijn? Ik vind van wel!
Een andere tendens, die noodgedwongen is ontstaan, is dat starters en doorstromers niet in beweging komen. Zo blijven starters langer thuis wonen omdat ze (nog) geen woning kunnen kopen. Evenals doorstromers die langer genoegen nemen met de woning die eigenlijk voor hun huidige (gezins)situatie te klein is geworden. Beiden staan stil. Maar jij hebt wel de stap genomen om te willen verkopen, dus wil je ook een koper voor jouw huis vinden. Ja, toch?
Om die ideale koper enthousiast te maken voor jouw woning help ik je graag om met diezelfde kritische blik naar jouw eigen woning te kijken
ZIJ KIEZEN LIEVER VOOR EEN WONING DIE IN HUN OGEN HELEMAAL AF IS EN WAAR ZE ZO IN KUNNEN.
Dus maak die losse plintjes nu echt eens vast. Verwijder de groene aanslag van tegels en gevels. Leg die losse tegel weer recht. Zorg dat alles netjes in de verf staat, zowel binnen als buiten. Pak vlekken in het tapijt aan. Repareer lekkende kranen en piepende scharnieren. Vraag de GRATIS checklist aan om niets te vergeten. Als jij dit van tevoren tackelt, krijgt de koper het gevoel dat dit echt wel eens de gedroomde volgende stap kan zijn. Een hogere verkoopprijs heb je grotendeels zelf in de hand!
Ben je dan nu klaar voor de verkoop? Nee nog niet.
NEEM DE VOLGENDE ZAKEN OOK IN EIGEN HAND OM DIE HOGERE VERKOOPRIJS TE REALISEREN
Is allereerst de woning ruimtelijk, of loop je tegen meubels aan? Misschien moet die grote fauteuil alvast naar de opslag. Ik adviseer je: ga flink opruimen en neem hiermee een voorsprong op de verhuizing. Dus stel jezelf de vraag: moet echt alles mee of is dit een goed moment om kritisch te bekijken welke spullen jouw leven makkelijker maken en er echt toe doen? Neem niet alles klakkeloos mee naar je nieuwe woning. Het kan dan zo maar zijn dat deze nieuwe plek binnen no-time helemaal niet zo ruim meer aanvoelt. Lees mijn tips hierover in mijn blog. Bovendien profiteer je van de extra ruimte die het nu nog in je huidige woning oplevert. En ruimte daar is eigenlijk altijd iedereen naar op zoek.
Ik heb tal van tips om met je te delen
IK HEB TIPS OVER HET SLIM OPBERGEN EN OPRUIMEN VAN JOUW HUIS EN OM TE BEDENKEN WAT DE BIJZONDERE EIGENSCHAPPEN ZIJN VAN JOUW WONING.
Stel jezelf de vraag : waarop ben jij destijds gevallen? Dat ga je benadrukken!
Is er voldoende lichtinval? Snoei grote bomen en struiken en schuif al je raambekleding open. Oei, lap de ramen ook meteen even. Verder let je nog op harmonie in kleuren. Zachte en lichte kleuren die goed in harmonie met elkaar zijn, geven een gevoel van ruimte. Dat doet het erg goed op de foto’s. Dus een te uitgesproken wand schilder je liever in een lichte kleur. Als laatste is het belangrijk dat de woning huiselijk oogt. Dat betekent persoonlijke spullen weghalen zonder dat dit afbreuk doet aan de sfeer. In mijn blog zet ik deze 5 stappen voor je op een rij. Denk aan een stijlvolle vakantiewoning, die oogt huiselijk, zonder persoonlijk te zijn. Goede accessoires die dit helpen benadrukken vind ik, zijn vloerkleden, kussens, plaids, decoratie en planten. Al met al heel wat zaken die jij zelf in de hand hebt om die hogere verkoopprijs te krijgen.
EEN ARTIST IMPRESSION ALS GEHEIME WAPEN
Heb je een ruimte in jouw woning waarbij styling écht niet het verschil gaat maken? Bijvoorbeeld een verouderde keuken of badkamer? Dan kan ik een fotorealistische 3D tekening voor je maken hoe deze ruimte er met een moderne uitstraling uit kan zien. Zo geef je de potentiële koper een goed beeld van wat deze ruimte kan worden op het moment dat zij de sleutel krijgen.
Professionele foto’s maken voor jouw woning het verschil
JOUW WONING KOMT OPTIMAAL TOT ZIJN RECHT MET EEN PROFESSIONELE FOTOREPORTAGE.
We zijn allemaal gewend geraakt aan mooie plaatjes. Dat is wat voor jouw woning echt het verschil maakt. En voorafgaand aan deze fotografie lopen we nogmaals je woning door om de laatste puntjes op de i te zetten. Dit om elke ruimte goed in beeld te brengen. Vervolgens maak ik een professionele fotoreportage van 20-25 foto’s die een mooi compleet beeld vormen van de woning. Voor een officieel meetrapport en plattegronden, en naar keuze 360° foto’s, werk ik samen met een professionele partij.
Nu is jouw woning klaar om in de verkoop te gaan en ga jij makelaars uitnodigen
KIJK NAAR DE PROFESSIONELE MANIER WAAROP ZIJ HUN WONINGEN PRESENTEREN EN NAAR DE ERVARINGEN VAN HUN KLANTEN.
Luister goed naar hun werkwijze en strategie. Kies voor de makelaar waarbij jij het beste gevoel krijgt. Zij zullen ook met hun expertise een waarde aan jouw woning toekennen. Met deze geadviseerde vraagprijs kun jij al meteen gaan rekenen. Want door al jouw inspanningen om je woning ècht optimaal te presenteren, ben ik ervan overtuigd dat je de ideale koper snel gaat vinden. Ik spreek bewust over makelaars, meervoud. Ik adviseer je om ten minste 3 makelaars uit te nodigen om een goed beeld te krijgen wat zij voor je doen. Als je het prettig vindt een paar extra ogen en oren te hebben tijdens deze gesprekken met de makelaars, dan ben ik graag van de partij. Zo kan ik jou bijstaan in het maken van jouw keuze. Op die manier bepalen we samen de ideale dienst die jij afneemt bij de makelaar. Zo betaal je precies voor hetgeen de makelaar voor je doet en wordt het hele proces een echte teamprestatie.
weet dat jij de beste ambassadeur van jouw woning bent
JIJ BENT ALS VERKOPER VERTROUWD MET DE WONING EN WEET ALS GEEN ANDER HOE HET IS OM DAAR TE WONEN.
Er is dan ook nog een ander aspect van de verkoop waarover jij de regie kunt nemen: de bezichtigingen. Jij kent de buurt en de buren, weet waar de leukste winkels zijn, de beste scholen en waar je eenvoudig de bus pakt. Maar ook waar de zon opkomt. In welke hoek van de tuin op welk moment van de dag de fijnste plek is voor zon, of juist schaduw. Als je veel aan je woning hebt laten doen of zelf hebt gedaan. Jij weet als geen ander te vertellen over wat er precies is gedaan en op welke wijze.
JOUW INVESTERING IS VOORAL IN TIJD
Bovendien beschik jij over jouw eigen tijd. Zo heb je de mogelijkheid om kopers langer rond te leiden dan de gemiddelde bezichtigingsduur die een makelaar hanteert. Je bent flexibel om een koper ’s avonds nogmaals te laten kijken. Maar ook in het weekend of zelfs op een feestdag kun jij je tijd inzetten om potentiële kopers kennis te laten maken met jouw woning. Dat is een belangrijk pluspunt. Ik leg je uit hoe jij de ideale rondleiding door jouw woning geeft. Hoe stel je je gastvrij op. Welke volgorde houd je aan en welke belangrijke punten benadruk je? Op welk moment geef je de koper gelegenheid om zelf even rond te kijken? Ook heb je zo de kans om de feedback van de kijker direct te horen. Dit geeft jou een beeld over welke informatie de koper nog wil beschikken alvorens verdere stappen te nemen.
Eén beeld zegt meer dan 1000 woorden
NU JE BESCHIKT OVER EEN SERIE PRACHTIGE FOTO'S VAN JOUW WONING, WAAROM NIET DE VERKOOPTEKST DIE DAARBIJ HOORT ZELF SCHRIJVEN?
De beelden spreken voor zich, dus in jouw verkooptekst schrijf je uitgebreid over de dingen die je niet in beeld kunt vangen. En dat is de beleving van het wonen op jouw huidige adres. Hoe is het om in jouw buurt te wonen? Waar doe jij het liefst je boodschappen? Waar gaan jouw kinderen naar school? Hoe ver is het fietsen naar de sportclubs van jouw kinderen? Waar ga jij graag een rondje wandelen of hardlopen? En op een zomerse dag, wat is dan de beste plek om te ontspannen? En hoe is dat voor ouderen? Zijn er recreatievoorzieningen in de buurt? Wat is er op loopafstand te vinden qua ontspanning? Hoe is de bereikbaarheid met het openbaar vervoer? Misschien kom je nog wél op 1000 woorden, maar die zijn dan écht een waardevolle aanvulling op jouw woningpresentatie. Ik vind dit echt iets om over na te denken. Dit kun jij heel goed zelf. En ik wil je daar heel graag bij helpen.
Beeld én verhaal: een gouden combi
NAAST BEELD EN WOORDEN HEBBEN KOPERS OOK GRAAG EEN TASTBARE BROCHURE IN HANDEN. DIT IS EEN WAARDEVOL NASLAGWERK WAARIN ZIJ ALLE INFORMATIE OVER JOUW WONING IN ÉÉN DOCUMENT BIJ ELKAAR HEBBEN.
Je hebt inmiddels professionele foto’s en een duidelijke verkooptekst. Dit zijn twee belangrijke ingrediënten om een verkoopbrochure samen te stellen. Deze brochure geeft hun de gelegenheid om snel even terug te bladeren in alle informatie over jouw woning. Dat is handig als zij bijvoorbeeld nog andere woningen gaan bezichtigen. Wat was het ook alweer dat er bij jouw woning zo uitsprong? Bovendien is zo’n brochure voor jou als verkoper natuurlijk ook een aandenken aan jouw tijd in de woning. Ik heb een leuke template gemaakt waarin jouw foto’s en verhaal op een leuke manier samen komen.
Nu je toch bezig bent jouw woning in woorden te vangen…
JIJ DENKT NA OVER DE BELEVING VAN HET WONEN OP JOUW HUIDIGE ADRES. DAT IS DUS AL MARKETING.
Als jij nadenkt over voor wie jouw woning geschikt is en waarom, ben je bezig met marketing. Waarom pak je niet nog even door? Welke voorzieningen zijn er in jouw buurt en voor wie zijn die van belang? Je kunt zelf veel informatie opdoen over de waarde van jouw woning. Kijk hiervoor naar de woningen die het afgelopen jaar in jouw buurt zijn verkocht. Vergelijk ze met jouw woning. Wat is er anders of wat heb jij dat beter in de smaak zal vallen? Zo kun je zelf een vraagprijs bepalen.
Jouw WOONdromen waarmaken
DOOR DE WAARDEBEPALING VAN DE WONING EN AL HET VOORBEREIDEND WERK WEET JE AL OF DIE GEDROOMDE KEUKEN ER GAAT KOMEN.
Of dat de badkamer meteen vernieuwd kan worden in je nieuwe woning. Of wat je allemaal nog meer graag ziet om van jouw nieuwe woning je droompaleis te maken. Dat geeft rust in je hoofd en bovendien vertrouwen op de goede afloop. Met zo’n soepele verkoop heb jij de gelegenheid om lekker vooruit te kijken. Jij houdt je bezig met alle voorbereidingen voor jouw intrek op je nieuwe plek. Dat wens ik jou toe: stressvrij je woning verkopen. Bovendien met een heel goed gevoel over wat jij allemaal zelf hebt gedaan om die hogere verkoopprijs te realiseren.
En zo help ik jou op verschillende manieren met het slim verkoopklaar maken van jouw woning
JIJ KOOPT HULP IN WAARMEE JIJ OPTIMAAL GEHOLPEN BENT.
Ik vind transparantie in kosten heel belangrijk en openheid over wat iemand voor je doet helemaal. Net in welke mate en op welk gebied jij hulp kunt gebruiken. En net hoeveel eigen creativiteit, vindingrijkheid of tijd je hebt of wilt besteden. Ik werk met een eigen checklist die je gratis aanvraagt op deze website en waarmee je direct zelf aan de slag gaat. Dat kost jou helemaal niets en geeft je toch richting in hoe jij je woning optimaal kunt voorbereiden.
TEAMWORK THAT MAKES THE DREAM WORK
Heb je toch nog meer ondersteuning nodig? Je kunt bij mij uit de verschillende bouwstenen het optimale pakket samenstellen waarmee jij het beste geholpen bent. Bovendien dienen die allemaal hetzelfde doel: jouw woning aantrekkelijk presenteren bij een zo groot mogelijk publiek met een hogere verkoopprijs. Jij bepaalt welke ondersteuning jij prettig vindt. Wat ook je keuze is. Ik doe er alles aan om je te coachen en je van zoveel mogelijk tips en adviezen te voorzien zodat je verder kunt. Je mag me altijd bellen om te bespreken wat jouw situatie is. Zodat ik begrijp hoe jij hierin staat en je te helpen bij je keuze voor het ideale pakket. Zo maken we van de verkoop van jouw woning een plezierige tijd, zonder stress, met een duidelijk stappenplan. Waarbij we één gezamenlijk doel hebben: de succesvolle verkoop van jouw woning.
nieuw: verkoopbegeleiding
Bij verkoopbegeleiding kun je bij de volgende zaken op mijn hulp rekenen:
– schrijven van de verkooptekst
– marketing, doelgroep en vraagprijs bepalen
– hulp bij selectie 3 makelaars
– samenstellen verkoop brochure
– organiseren van een Open Huis
– uitleg optimale rondleiding bij bezichtigingen
– verzamelen officiële documenten t.b.v. meldingsplicht
Samen kijken door de ogen van de koper
MIJN BEGELEIDING VAN HET GEHELE VERKOOPTRAJECT
Bij het pakket ‘advies aan huis, fotostyling en fotografie’ en het pakket ‘alles uit handen’ kun je kiezen voor mijn begeleiding van het gehele verkooptraject. Ik heb in de afgelopen 30 jaar op verschillende manieren veel kennis en vaardigheden opgedaan. Deze zie ik in de begeleiding van het verkooptraject allemaal samenkomen. Samen gaan we kijken door de ogen van de koper. Jij met de kennis van jouw woning, ik met de kennis en ervaring die ik met tal van kopers heb opgedaan.
MIJN SKILLS OP EEN RIJ
In het begin van mijn carrière aan de balie van het reisbureau. Ik adviseerde bij het vinden van de optimale vakantie. Dat lukte omdat ik luisterde naar de wensen van de klant en deze koppelde aan de pakketreis. Een flink aantal jaren werkte ik als reisbureau manager. Ik leerde wat erbij komt kijken om verantwoordelijk te zijn voor de opleiding van goed personeel. Bovendien had ik de verantwoordelijkheid over het succesvol runnen van de winkel. Daarna stapte ik over naar groepsreizen en evenementen voor de zakelijke klant. Hier omschreef ik in de reisvoorstellen de toekomstige beleving optimaal, ondersteund door pakkende beelden. Bij de uitvoering van tal van evenementen onderhandelde ik met leveranciers over de te leveren diensten. Ook trad ik op als gastvrouw met daarbij de leiding over de vlekkeloze uitvoering van het evenement. Als binnendienstmedewerker op het makelaarskantoor leerde ik binnen korte tijd wat er allemaal komt kijken bij de verkoop van woningen. Met name de spanningen die dit voor verkopers met zich mee brengt, bleef mij bij. Lees verder over mij.
PROFITEER VAN EEN EXTRA TEAMLID
Waarom is het slim nog een teamlid te betrekken bij de verkoop van jouw woning? Ik zie mijzelf als een onafhankelijk persoon waarvan jij kunt profiteren. Ik ben ervan overtuigd dat het goed is om tijd te nemen om jouw woning optimaal voor te bereiden op de verkoop. De makelaar ziet vaak de fotografie als start van de verkoop. Dit is een spanningsveld. Jij schakelt over naar de makelaar als je voelt dat je er klaar voor bent. Je hebt al het voorwerk gedaan. Je hebt zelf de regie genomen om die snellere verkoop en hogere verkooprijs te krijgen. Jij weet welke taken er nu nog uit te voeren zijn. Ik zie het als een reis waarbij jij op elk moment de route bepaald. Maar waar we samen de bestemming bereiken. Wil jij mij aan boord? Neem dan contact met me op via telefoon, Whatsapp of e-mail. Klik op onderstaande button voor al mijn gegevens.